clear

Miroglio Filati

Winter 22-23

Our experience over the last 18 months has left us insecure and destabilized.
We are still needy of protection and reassurance but at the same time are yearning for something fresh and new to enliven us and inspire optimism.
For this reason, as well as the comfortable and familiar we will start to witness a rebellious and unconventional aspect creeping into fashion, this is thanks to a more open approach to diversity, be it of age, race or gender.

Once again, inevitably, nature sets the mood for the season.
We have strived to reflect this in our collection by developing further still our commitment to sustainability by including additional yarns in this category and introducing yet more natural fibers into our compositions, creating softer and lighter yarns.

Colours :
:Natural shades in their myriad facets are obviously predominant this season, serving as building blocks for the entire palette.
:Green in every shade is still fundamental and has become almost as classic as beige.
:Colourful medium tones introduce joy and optimism without ostentation.
:Dark moody tones such as aubergine, plum and grey convey mystery and subtlety and are a perfect contrast to veiled and smoky pastels.
:Grey and cloudy blues are sophisticated and soothing while the brighter element of the palette is concentrated on fiery reds, yellow and hot pinks.

L’esperienza degli ultimi 18 mesi ci ha lasciati insicuri e destabilizzati.
Abbiamo ancora bisogno di protezione e rassicurazioni, ma allo stesso tempo desideriamo qualcosa di fresco e nuovo che ci rallegri e ci infonda ottimismo.

Per questa ragione saremo testimoni di un modo di guardare la moda che non è legato solo a comfort e familiarità, ma anche a ribellione e anticonformismo, grazie a un approccio più aperto alla diversità, che sia essa di età, razza o genere.
Ancora una volta, inevitabilmente, la natura detta il mood della stagione.

Abbiamo cercato di riflettere questo nella nostra collezione sviluppando ancora di più il nostro impegno verso la sostenibilità con l’aggiunta di altri filati a questa categoria e l’introduzione di più fibre naturali nelle nostre composizioni, creando filati più morbidi e leggeri.

Colori

I colori naturali nella loro miriade di sfaccettature sono ovviamente predominanti in questa stagione, prestandosi come blocchi costruttivi per l’intera gamma.
Il verde in ogni gradazione è ancora fondamentale ed è diventato classico quasi quanto il beige. I colorati toni medi introducono gioia e ottimismo senza ostentazione.

I malinconici toni scuri come il melanzana, il prugna e il grigio trasmettono mistero e delicatezza e sono un contrasto perfetto ai pastelli velati e fumosi. I grigi e i blu opachi sono sofisticati e rilassanti, mentre l’elemento più luminoso della gamma si concentra sui rossi fuoco, sul giallo e sui rosa caldi.


emiroglio.com

FTV Press - 2 Agosto 2021